Outdoor Impact
Ulrika Danielsson är projektledare för Outdoor Impact.
ulrika@outdoor-impact.se
073 9844790
Outdoor Committee
Outdoor Committe (OC) består av representanter från medieägare, annonsörer och mediebyråer. OC är det beslutande forumet för allt som gäller undersökningar, beräkningsmetodik och annat som används för att beräkna VAC, den gemensamma valutan för utomhusmediet, samt räckvidder och frekvenser i olika målgrupper.
Ledamöter i Outdoor Committee:
Mats Rönne, ordförande – Fristående rådgivare
Elin Sundberg – Clear Channel
Aleksandra Antonov – Clear Channel
Cecilia Claesson – JC Decaux
Mari Färnkvist – JC Decaux
Filip Svartz – Leeads
Anders Persson – Ocean Outdoor
Thomas Juréhn – Ocean Outdoor
Peter Mackhé – Sveriges Annonsörer
Karoline Olsson – Dentsu
Linda Öberg – Group M
Eva Thorstensson – Group M
Michaela Treslow – Howcom
Christina Jorup – Mediabrands
David Perlskog – OMD
Victoria Ray – Publicis
Ulrika Danielsson – Projektledare Outdoor Impact
Outdoor AB
Outdoor AB är holdingbolaget som finansierar systemet och fördelar kostnaderna mellan medieägarna.
Styrelse för Outdoor AB:
Carl Wåreus, ordförande – Google
Finn Wikander – Clear Channel
Magnus Heljeberg – JC Decaux
Hanna Riberdahl – Sveriges Annonsörer
Övriga resurser
Neil Eddleston har medverkat i projektet som internationell expert på mätfrågor för utomhusmediet. Neil är bl.a. ansvarig för arbetet med mätstandarder för utomhusmediet för WOO, World Out-of-home Organisation.
ECI Media Management anlitas för att auditera extra datakällor.
KONTAKTA OSS

ULRIKA DANIELSSON
Projektledare, Outdoor Impact
ulrika@outdoor-impact.se
073 9844790

MATS RÖNNE
Ordförande, Outdoor Committee
mats@outdoor-impact.se
070 5905050
För supportfrågor om Outdoor Impact 2.0
support@outdoor-impact.se
Använd gärna vårt kontaktformulär för kontakt med oss eller på angiven kontaktinformation på denna sida.