Outdoor Impact | Organisation
outdoor impact
347
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-347,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,transparent_content,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

ORGANISATION

Outdoor AB är bolaget som står bakom Outdoor Impact.

 

Outdoor AB har till syfte att förse den svenska mediemarknaden med kampanjplaneringsverktyget Outdoor Impact. Ett verktyg för planering av OOH-kampanjer utifrån ett resultat av panelers synbarhet, räckvidd och frekvens.

 

Bolaget ägs gemensamt av Clear Channel, JCDecaux och Sveriges Annonsörer. Clear Channel och JCDecaux äger vardera 49 % och Sveriges Annonsörer äger 2 % av bolaget.

 

Projektledare

Outdoor ABs arbete drivs av konsulter från branschen på uppdrag av styrelsen:

Ulrika Danielsson – projektledare
Mats Rönne – Styrelseordförande Outdoor Committee

Outdoor Committee

 

Outdoor AB har en Outdoor Committee som består av representanter från Outdoor AB, medieägarna Clear Channel, JCDecaux , Visual Art och representanter från Mediebyråer.

Outdoor Committee har till uppgift att identifiera och genomföra de strategiska beslut som tagits av styrelsen samt behandla frågor kring undersökningen, gällande metodik och teknik för Outdoor Impact.

 

Outdoor Committee består av:

Mats Rönne- Ordförande Outdoor Committee

Ulrika Danielsson – Projektledare

Eva Thorstenson – Mindshare
Mari Färnkvist – Posterscope
Linda Öberg – Mediacom
Åsa Bohlin – Starcom

Anders Persson/Thomas Juréhn – Visual Art

David Perlskog – Clear Channel
Jacob Byström – Clear Channel

Sandra Modin – JCDecaux

Neil Eddleston, JCDecaux

 

Styrelse

Outdoor AB´s styrelse ansvarar för strategiska och ekonomiska beslut gällande utvecklingen av Outdoor Impact.

 

Styrelsen består av:

Carl Wåreus, Styrelseordförande
Magnus Heljeberg, VD JCDecaux
Finn Wikander, Clear Channel
Hanna Riberdahl, VD Sveriges Annonsörer